דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהמשטרה אני מצפה להרבה יותר 

מאת    [ 12/08/2015 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2420 פעמים ]

מחדל המשטרה באי אכיפת הסדרי התחבורה בישראל

 

כמה קל ונכון להאשים את משרדי הממשלה בכלל ואת משרד התחבורה בפרט בכל הכאוס התחבורתי בישראל. אבל נגד השחיתות האיומה השורצת במשרדים אלה אין לאזרח את מינימום הכח לשנות, וכנראה שהמושחתים הגורמים לנו למות טרם זמננו אם בדרכים, בבתי החולים או בכל מקום שיש להם יד, רגל ומנדט חוקי להשמידנו – ולמעשה אבוד לנו.

 

השאלה הקריטית והמיידית יותר היא: אז למה המשטרה איננה נכנסת כאן לתמונה? אין כאן נבחרי ציבור אלא לובשי מדים עם סמכויות מכאן ועד הודעה חדשה – וכל הגוף הזה יושב ו/או עומד בחיבוק ידיים – ושהמדינה תישרף. למה?

 

קבלו תמונה אקטואלית מהבוקר, והיא לבטח לא חדשה במאה הזו (או בקודמת...): השעה שעת בוקר על כמעט כל עם ישראל נמצא על העורקים הראשיים המובילים לת"א – וכביש החוף חיפה/ת"א הוא אחד מהם. במערבולת הסטנדרטית והבלתי נסבלת של פקקים בלי התחלה ובטח ללא סוף, נוספה הטרגדיה של סלילת הדרכים לרכבת הקלה בת"א – והנה הגענו לאפוקליפסה עכשיו.

 

מה תיכננו "חכמי הדור" בעניין העדיפות לתחבורה הציבורית? שום דבר חדש ומיוחד, אבל הכריזו מעל כל במה אפשרית שהפעם יאכפו את החוק שעד היום היה פרוץ לחלוטין – ולא ייאפשרו נסיעת רכבים פרטיים, משאיות וכו' בנתצי"ם, ובטח שלא ייאפשר להם לחנות שם ו/או לפרוק סחורתם כאילו אין אלוהים – גם אם באמת אין כזה.

 

נחזור לתמונת הבוקר: כביש החוף, מצפון לדרום, בואכם וינגייט. משטרת ישראל מעמידה שוטרי תנועה לתפיסת עברייני התנועה שהנתצי"ם לגביהם הם עוד דרך ישראלית שיגרתית לעקוף תורים.

 

היכן יעמדו השוטרים? נכון, היכן שנוח להם, ואם יש בזה בעייה איסטרטגית – פאק לאיסטרטגיה. השוטרים נעמדו מיד לאחר הכניסה למכון וינגייט, והתוצאה של הנהגים הממולחים לא איחרה לבוא: כולנו נכנסים לוינגייט... התוצאה? פקק ענק וחסימת כל האזור כולל כמובן הנת"צ.

 

מי מכם שלא הבין שהחלם הזה הוא רק ספיח לחלם ארוך ומגוחך יותר – להלן תזכורת. מאז סידורי התנועה על הנת"צ מנתניה לת"א (כמובן רק לכיוון דרום, ועל הכיוון הנגדי טרם סיימו לבנות קו מחשבה מתאים...) כמעט ואין הבדל בינו ובין הפקק הרגיל הצמוד לו משמאל. נדמה כי אלפי עברייני התנועה וחסרי המוסר המינימלי יסכימו איתי שאכן זו התמונה, והאחרים שאיך שהוא רעדו ופחדו מדו"ח – לאט מכם... הרי לא הייתה שם כל אכיפה...

 

פתאום, אי שם לקראת סוף שנת 2014 הודיעה מדינת ישראל (המהוללת) שבסביבות מרץ 2015 יותקנו מצלמות וידאו על הנתצי"ם, ו... כמה פשוט, אם כי מאוחר מידיי – אבל כידוע טוב מאוחר...

 

למה לוקח שנים כדי לעשות דבר כל כך פשוט? למה בכביש 6 זה בוצע ברגע?! למה? ככה.

 

אבל המצלמות לא הוצבו...

 

מה? למה?

פשוט מאוד. בישראל חייבים לשמר את חלם. אחרי חודשים של "היו מצלמות?" החליטו אי שם באיזה בוקר חגיגי במשטרה להציב שניים וחצי שוטרים בנקודת ציון אחת ממיליון בנתצ"י ישראל, והתוצאה... שלא נדע.

 

חבר'ס. אינני יכול להמשיך לגלגל ולהתגלגל בנושא, ושלא תבינו לא נכון: עוד לפני הדפסת האות הראשונה ידעתי שחבל"ז...

 

 

איך ניתן בכ"ז לעשות ולא רק לברבר עם מיקלדת ביד ו/או להיכנס חזיתית במשטרה וסימולטנית לא לקבל מהם מענה יעני "מהיכן החוצפה"? פשוט מאוד. שיקום קצין משטרה אחראי אחד ונחוש במטה הארצי, המחוזי או המקומי – ויחליט לעשות מעשה. בלי פילפולים, בלי גימגומים – ובאותה נשימה יקרא לעבדכם הנאמן לשמש יד ימינו עם ה"מעט" מהנסיון רב השנים שרכש הן מקצועית והן בהצטברות נסיון חיים בכל נקודה אפשרית בתחום התחבורה – ונראה אם המראות האבסורדיים הללו (ואחרים) יימשכו בלי מענה.

 

נ.ב

בדיון משטרתי (שנערך גם במשרד התחבורה כמעט אלף חמש מאות פעם...) הוחלט לאור הכתבה כאן לסכם פגישה: מי זה הפוץ הזה המטיף לנו מוסר?...

לוחם חברתי ברשויות ובכלל. מומחה תחבורה, מנהל ועורך מקומון לשעבר, מנהל מכירות. נשוי ואב לארבעה מופלאים. עיינו בבלוג שלי: http://cafe.themarker.com/user/264286/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב